U galeriji “Magazzino delle Idee” u Trstu otvorena je izložba Gordane Drinković “Staklo, moja druga koža”

Beskonačne kreativne mogućnosti koje nudi staklo, proziran i polimorfan, tisućljećima prisutan materijal, u središtu je izložbe Staklo, moja druga koža prilikom koje se po prvi puta u Trstu, u izložbenom prostoru Magazzino delle Idee (via Cavour 2), predstavljaju radovi Gordane Drinković, jedne od najznamenitijih predstavnica hrvatske umjetničke scene.

 

Kiparica i autorica umjetničkih oblikovanja u staklu, Drinković se bavi dizajnom i surađuje s određenim poznatim tvornicama stakla već više od 25 godina, tijekom kojih je realizirala više od 500 radova, a među njima je veliki dio unikatnih radova i ekskluzivnih serija u vlasništvu privatnih kolekcija u Hrvatskoj i svijetu. Gordana Drinković sudjelovala je u brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj, Europi i  SAD-u, a izložba koja će se održati u prostoru Magazzino delle Idee od 7.  srpnja do 9. rujna, s više od 170 radova, nudi jednu manju, no cjelovitu, antologiju njezinih radova ostvarenih s prijelaza iz 20. u 21. stoljeće.

 

Ova izložba u Trstu, Italiji – domovini muranskog stakla i najvećih majstora obrade stakla koji su izradili predmete neopisive ljepote, predstavlja posebni izazov za umjetnicu koja staklo doživljava kao materijal posebne ljepote, pun suprotnosti, ograničenja… krutu tekućinu, iluziju lakoće i težine, krhkosti i čvrstoće, materiju koja ljudski dah i svjetlost prenosi u oblik.

 

Fotografija: Claudia Bouvier, Trst 2018.

 

Kuratori ove samostalne tršćanske izložbe jesu Miroslav Gašparović i Raffaela Sgubin, a izložbu je omogućila suradnja između ERPaC-a (Regionalno tijelo za kulturnu baštinu), Hrvatske zajednice u Trstu, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Grad Zagreb,  Muzejskog središta – Mibact i zagrebačkog MUO-a (Muzej za umjetnost i obrt), uz doprinos Fondazione Casali i Steklarne Rogaška.

 

Naziv izložbe Staklo, moja druga koža savršeno odražava stupanj do kojeg se umjetnica poistovjećuje s čudesnim materijalom koji ju je očaravao još dok se, kao djevojčica, igrala i gledala kroz majčine kristalne čaše kao kroz čudesne naočale. „Druga koža Gordane Drinković, ta materija kojom umjetnica gospodari izuzetno spretno – objašnjava Raffaella Sgubin – značajna je utoliko što ga ona osjeća kao svoju istinsku prirodu, gdje ne osjeća potrebu za prikrivanjem i najintimnijih emocija, prigrlivši na taj način i ograničenja svoje ranjivosti. Kao što je to slučaj kod staklenih suza koje se uspinju prema nebu, instalacije Suze okrenute prema nebu koja predstavlja poetski izražaj ljubavi prema nedavno preminulom suprugu.“

 

Suze okrenute prema nebu naziv je i jedne od šest tematskih cjelina u koje je izložba podijeljena, kako bi se ciljano naglasila jedna od glavnih značajki stakla – sposobnost upravljanja svjetlom. Preostale su cjeline STAKLO, moje drugo tijelo, Sagrada Familia, Afrika, Stakleni gradovi, te ČAŠE i Opa Art – Made in Croatia.

 

Fotografija: Claudia Bouvier, Trst 2018.

 

„Čak i kada se radi o izradi uporabnih predmeta poput čaša ili svijećnjaka, pozornost i kreativnost usmjerene su iznad svega na oblik i formu, a tek onda na funkciju“ – piše u svojim djelima Miroslav Gašparović. „Umjetnici nije cilj izraditi ergonomski savršeno oblikovanu čašu koja će proći neopaženo, već upravo suprotno, ona želi svaki naš kontakt s čašom učiniti posebnim doživljajem. Upravo kao i napitak koji je sadržan u čaši, i sam čin ispijanja mora pružati užitak i biti nezaboravan“.

 

Od svih serija dosad realiziranih čaša i svijećnjaka, možda je najosobnija serija Holy Graal, tvrdi Gašparović, jer predstavlja metaforu vječne potrage za umjetničkom istinom u obliku kaleža, čaše.  U tom ciklusu Gordana Drinković počinje izrađivati čaše  – personalizirane portrete – sebe same, njoj dragih osoba, ali i holivudskih diva, primjerice čašama Brad i Angelina. No jednako tako posjetitelje neće ostaviti ravnodušnima ni vaze pod nazivom Sagrada Familia koje oblikom prizivaju, ali i interpretiraju Gaudijevu katedralu, ili pak radovi koji su dio projekta „Stakleni gradovi“, pod nazivom Manhattan, Babilon i Atlantida, gdje se svijećnjake različitih oblika, dimenzija, boja i načina obrade prikazuje u međusobnom odnosu u dinamičnom prostoru.

 

 

 

Izvor:Muzej za umjetnost i obrt